V súvislosti s pandémiou ochorenia COVID-19 spôsobeného koronavírusom SARS-CoV-2 vznikajú v praxi mnohé otázky týkajúce sa najmä pracovnoprávnych predpisov, ochrany bezpečnosti a zdravia pri práci, resp. ochrany osobných údajov, ako aj konkrétneho postupu zamestnávateľov, resp. prevádzkovateľov v prípade výskytu ochorenia COVID-19 na pracovisku, alebo v prípade akéhokoľvek kontaktu s nakazenou osobou. Za účelom minimalizácie rizikových situácií a najmä predchádzaniu vzniku incidentov pri neznalosti postupu v jednotlivých situáciách odporúčame, aby sa tieto postupy upravili v rámci interných smerníc, inštrukcií a pokynov za účelom zabezpečenia účinnej ochrany a najmä rýchlej reakcii na vzniknutú hrozbu.
Služby v súvislosti s vyššie uvedeným sú zamerané najmä na nasledovné:
- vypracovanie, revízia a prispôsobenie internej dokumentácie (smernice, inštrukcie, pokyny, úprava pracovného poriadku, a ďalšie) k aktuálnej situácii a opatreniam prijatým v súvislosti s výskytom ochorenia COVID-19, ako aj úprava ďalších pracovnoprávnych dokumentov (napr. dodatky k pracovným zmluvám);
- konzultácie, analýzy, poradenstvo k povinnostiam zamestnávateľa, resp. spoločnosti v oblasti pracovného práva, predpisov na ochranu bezpečnosti zdravia pri práci, verejného zdravia, ako aj v iných súvisiacich právnych oblastiach;
- poradenstvo, príprava a revízia dokumentov v súvislosti s ochranou osobných údajov;
- poradenstvo a konzultácie k aktuálnym opatreniam a legislatívnym zmenám v dôsledku ochorenia COVID-19;
- poradenstvo a konzultácie k právam a povinnostiam zamestnávateľa voči štátnym orgánom a voči zamestnancom v súvislosti s aktuálne účinnými opatreniami a rozhodnutiami kompetentných orgánov v dôsledku ochorenia COVID-19;
- poradenstvo, konzultácie a spracovanie, resp. revízia interných postupov zamestnávateľa v prípade výskytu COVID-19 incidentu;
- ako aj ďalšie úkony, podľa potreby klienta.